TRADUCTOR:

El Temps a Prades

VOLTA INTERNACIONAL A EIVISSA AMB BTT 2013 (29,30 i 31 d'abril de 2013)

Aprofitant la setmana santa i que feien la Volta a Eivissa amb BTT, vam comprar els bitllets i ens vam dirigir cap a Eivissa!!!!

A la una de la nit el dia abans de la 1a etpa!!! ens va agafar una mica de gana després de muntar les bicis... jejjejej.

Amb maillot groc abans de sortir en la segona etapa, just davant de la costa!! un lloc bonic...

La volta a Eivissa, és una prova que consta de 3 etapes i s'ha de fer per parelles, arribant amb menys de 2 minuts de diferència un de l'altre... això vol dir que has de tenir una parella que hi tinguis bon tracte...així que el dijous vam fer maletes i cap a Eivissa amb les nostres respectives parelles!!!
Això podria ser un bon resum de la volta a Eivissa, amb gent sempre a roda que els hi demanaves un relleu i  no el feien mai!!

La meva parella per aquesta ocasió, va ser en Xavi Carnicer, crec que ens vam complementar força bé tots els dies, rodant a bon ritme... potser el dia que vaig patir una mica més, va ser a l'inici de la 2ª etapa, la més llarga...

Aquí un petit resum de cada una de les etapes:

ETAPA 1: sortida des de Eivissa i arribada a Sant Agustin, inici per trams de pista amples amb una bona primera  pujada per seleccionar una mica el grup, ens esperaven 60km i 1440m de desnivell, potser l'etapa amb més trams d'asfalt, però també amb pistes seques i trams de trialera tant de pujada com de baixada amb molta pedra... vam sortir molt bé, els dos junts, al grup de davant, fins que a un tram de pujada es va trencar una mica el grup, aquí ens vam quedar entre els 5 o 6 primers, fins que en un tram on havien fet treballs forestals i hi havia encara restes d'estella forestal, vaig punxar amb un tronquet... vam reparar ràpid i anant remuntant fins a meta, al final 4rts!!! la veritat és que no ens esperàvem fer-ho tant bé... a més a més 1ers màster 30, així que el dia següent sortíem amb maillot groc de la categoria!!!

Primera etapa, preparats ja per sortir i pedalar al màxim!!

Preparats per sortir!!!

Bestits de groc, després del 1er dia com a 1ers màsters 30, que tot i que tenim llicència elit, aquí miraven només l'edat (ens fem grans...)jejej.

ETAPA 2: amb sortida des de St. Antoni de Portmany i arribada a Sta. Eulària. Ens esperaven 80,5km i 2322m de desnivell... sortida molt ràpida, a l'inici, en un tram de baixada, em vaig quedar tallat i en Xavi em va marxar una mica... a partir d'aquí a fondo per intentar recuperar, al començament vaig patir una mica, ja que les cames no funcionaven massa bé... després la cosa es va ficar a to i un cop amb el Xavi vam anar fent tota l'etapa a bon ritme... en aquesta etapa no li vaig poder fer gaires relleus fins al final, ja que cada cop m'anava trobant millor... llàstima que en aquesta etapa, cap al km 23 ens vam perdre!!! es pot veure al km 23,5 del recorregut de l'STRAVA com ens desviem i tornem al mateix punt... per si no en teniem prou, doncs au!! un quilòmetre extra!!! jejejeje. es veu que els veïns van treure una cinta... al final mirat amb STRAVA, vam perdre 3min 18 segons!!! llàstima!!! després anant recuperant i avançant gent fins arribar a meta en una bona 6ª posició de la general.
Esperant la sortida de la 2a etapa

Tram ràpid de la 2a etapa.

Arribant després de la segona etapa...

ETAPA 3: amb sortida i arribada a St. Antoni de Portmany, etapa més curta, de 35,5km i 740m de desnivell, com una cursa de CX de les que estem més acostumats a fer!!! com la resta de dies, també amb sortida molt ràpida, per trams de carretera...ens col·loquem força bé a l'entrada al primer tram de senderó... anem fent a molt bon ritme, avançant gent de davant nostre a la classificació general... els dos tenim gas i anem molt ràpid!!! com gaudeixes damunt la bici quan et sents bé!!! ;-)  fins que al final a uns 10km de meta i anant els 5ens o així, quan ja havíem fet tota la baixada amb molt molta molta pedra, agafo una altre tronquet en forma de punxó i torno a clavar-la al pneumàtic!!! així que parada obligatòria!!! sort que el Xavi és un crack reparant i anem prou ràpid... però ens passen uns quants equips... al final remuntem una o dos posicions i acabem en 10ª posició de la general de l'etapa 3.
Sortida etapa 3

Arribada etapa 3

Així doncs finalitzem la 13ª edició de la Volta Internacional per parelles a Eivissa en 6ª posició de la general, prou contents, però amb una mica de mal de gust de boca per els petits incidents mecànics que hem tingut... però en proves així, són coses que poden passar, així que contents cap a casa i amb molt bones sensacions!! i el més important de tot, gaudint de 3 dies de pur BTT, bons menjars, amb bona companyia i coneixent gent molt trempada!!! Sort que teníem assistència en cursa en tots els punts possibles!!! (gràcies a les nostres dones!! ;-) )  Crec que hem fet bon equip entre tots!!! ;-)

Podeu veure totes les classificacions AQUÍ. (a les classificacions generals, sumen els temps dels dos components.)

També podeu veure totes les cròniques publicades a TODOMTB.COM:
PRÈVIA V1
PRÈVIA V2
ETAPA 1
ETAPA 2 (pròximament)
ETAPA 3 (pròximament)

D'aquí donar les gràcies a ENOTECUM VINS, GUAK, MASSI, MC. SEGRE, CHIVITE I TODOMTB, i en especial a la família Carnicer!!! així com també als que no fallen mai: